• Höstterminen startar v.36
    Vi behöver bli fler funktionärer,framförallt värdar!
    Ta kontakt med någon i styrelsen om detta kan
    vara något för dig. 

Höstens schema

Vi startar v.35

Måndagar 19-20 Jympa/medel - Erika/Lisette

Onsdagar 19-20.30 Jympa/station - Erika och Lisette

Torsdagar 19-20 Jympa/bas eller Flex - Marie/Pernilla

Söndagar 18-19 Jympa

Alla Pass är i Smedbergsskolans gy-sal

Välkomna

Nyhet





I höst kör vi Flex.

Flex är passet som du inte visste att du längtat efter. 

Flex är energifylld rörlighetsträning, där du får sträcka, mjuka, tänja – känna på flexibilitet och elasticitet i många olika rörelsemönster.

Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibiliteten din kropp behöver. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar.

Att få en smidigare och bekvämare vardag är en av vinsterna med rörlighetsträning. Med rörlighetsträning kommer du också att träna den naturliga flexibilitet din kropp behöver för att vara rustad för att undvika skador.  

Att träna rörlighet handlar om att sträcka ut muskler och leder. Antingen dynamiskt, i rörelse eller statiskt, stillastående.

Välkomna på ett skönt Flexpass




















Jympa bas - rejält utan hopp

En jympa som bygger upp kondition, styrka och rörlighet från grunden. Träningen är lagom tuff och enkel för att passa de flesta. Basnivån är hoppfri, men innehåller jogging eller andra steg/lyft som lättar från golvet. Korta hävstänger i strykeövningarna, men möjlighet finns ju att lägga på belastning för den som vill och orkar. Hoppfritt gäller, men lite jogging och hoppsa och lyft/spänst ger ändå en känsla av att träningen lättar lite från golvet då och då. 
FLEX-tidJympa medel - högre tempo och en del hopp

En Jympa för den som vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Effektivt och varierat. En jympa för ganska vältränade, men målgruppen är bred och alla kan vara med. Deltagarna kan välja att hoppa eller att göra rörelsen utan hopp, välja en lättare eller tyngre variant på en styrkeövning.

Jympa/station - Ett lite längre pass ca 70-75 minuter.

Jympa/Station är träning för dig som gillar enkel och styrkeinriktad träning. Med träning i stationer blir passet peppande och omväxlande. 

 I större delen av passet tränas styrka, både i helgrupp med enbart kroppen som belastning och i stationer där vi delar upp oss och använder olika redskap. 

Jympa/Station är ett pass som bygger på jympans principer med uppvärmning- och konditionsdelar. Passet är allsidigt, innehåller alla träningskvalitéer men med fokus styrka. 

  

Schema höstterminen 2017  



Start vecka 35

Måndagar kl 19.00 -  Jympa/medel

Onsdagar kl 19.00 -  Jympa/station

Torsdag kl 19.00 - Jympa/bas eller Flex

Söndagar kl 18.00 - Jympa

All träning sker i Smedbergsskolans gy-sal

Välkomna